Konvergencia: Nádej pre telekomunikačný priemysel?

11.02.2010 Celý región

Podľa novej štúdie európskeho telekomunikačného trhu, ktorú vykonali prední poradcovia z firmy AT Kearney, musia poskytovatelia prijať spoločné opatrenia.
Düsseldorf (Nemecko) 11. februára (PROTEXT/ots) - Európsky telekomunikačný trh sa v súčasnosti zásadne mení: agresívna konkurencia vedie k poklesu cien a tržieb. Rastúca regulácia na európskej úrovni situáciu mnohých poskytovateľov telekomunikačných služieb zhoršuje. Tento priemyselný odbor teraz hľadá nové riešenia. \"Je vidieť, že európski poskytovatelia služieb sa snažia na meniace sa základné podmienky na trhu reagovať mnohými rôznymi spôsobmi. Firmy neustále inovujú a hľadajú nové zdroje príjmov a súčasne pokračujú v znižovaní nákladov. Na niektorých európskych trhoch, napríklad vo Veľkej Británii alebo vo Švajčiarsku sa aktuálnym trendom stáva konsolidácia, \" povedal Hagen Götz Hastenteufel, AT Kearney.
Robert Kremlicka, spoluautor štúdie, verí, že dravá konkurencia bude pokračovať: \"Ľudia už nemajú moc priestoru na to, aby telefonovali viac ako dnes. A aj keby sa dátové prenosy zvýšili, kvôli cenovej vojne by bol výnos pre prevádzkovateľa minimálny. V mobilných komunikáciách klesajú tržby za minútu volania tak rýchlo, že do roku 2013, táto cena možná pokryje len náklady prevádzkovateľov. \"

Boj o rastúce trhy
Súčasná situácia na trhu najviac ohrozuje poskytovateľov, ktorí ponúkajú len štandardné telekomunikačné služby, teda prevádzkovatelia sietí pre pevné linky i mobilné komunikáciu. \"Očakávame, že do roku 2013 budú tržby v oblasti širokopásmových aplikácií a online služieb predstavovať 22% z celkových tržieb, oproti dnešným 5%, \" povedal Hastenteufel. Avšak práve v tejto oblasti teraz dochádza ku prehĺbení konkurencie.

Pozitívny pákový efekt konvergencie
Autori štúdie verí, že konvergencia prinesie pozitívny pákový efekt. S tým súvisí integrácia v oblasti mobilných a pevných sietí, a to najprv v oblasti predaja a služieb zákazníkom a následne aj v oblasti marketingovej a prevádzkové. \"V Európe sa takmer všetci bývalí štátni poskytovatelia telekomunikačných služieb snažia konvergencie využiť a získať tak výhodu pred konkurenciou, “ povedal Hastenteufel. Je to vidieť na konkrétnych produktoch. Úspešné výrobky spájajú tradičné telefónne služby s novými službami, ako je napríklad televízia.

Konvergencie v súlade s prianím zákazníkov
Integrácia mobilnej komunikácie s pevnými linkami otvára cestu na zvýšenie vernosti zákazníkov a ponúka možnosť úspešnejšieho získavania nových zákazníkov. \"Príklady ukazujú, že konvergenčné výrobky môžu znížiť ochotu zákazníkov k zmene poskytovateľa o viac ako 50%\", hovorí Hastenteufel. Potenciál krížového a navyšovacího predaja rastie, čo zvyšuje konkurenčnú výhodu oproti čistým prevádzkovateľom sietí pre mobilné a pevné komunikácie. \"Konvergencia uspokojuje túžbu zákazníkov po technicky vyspelých telekomunikačných službách, ktoré možno ale ľahko používať. Integrácia oboch technológií tak otvára dvere ďalšie produktové inovácie. \"
Spoločnosť A. T. Kearney však súhlasí s tým, že konvergencia nie je univerzálnym liekom a že bude úspešná iba vtedy, ak bude zavádzaná citlivým a premysleným spôsobom.

Hagen Götz Hastenteufel
A. T. Kearney GmbH
 

Vyberte región